tirsdag 26. april 2011

påsketur til Aksdal og retur med to hunder til Loddefjord ;)

nå folkens, nå skal dere få se bilder av en hund som har vært Ø favoritt leeeeenge. den gang Ø begynte å titte på Boerboel, var det nettopp Saba Chako som kom opp som den ultimate hanhunden Ø kunne tenkt seg ;) og sjebnen vil det slik at vi nå har fått låne Chako et par uker her hos oss. Ø kvier seg sterkt for å gå på jobb om dagene. han vil helt sikkert heller være hjemme og sammen med GodGutten så mange timer han bare kan. for dette folkens, DETTE er en hanhund man sjeldent treffer på. vi er griseheldige som ikke bare har Tiki som tispe etter Chako, men å få han i hus. herre for en sak ;) onkel Rune og Bobby måtte komme NÅ (Rune sine ord..) og det gjorde de;)

så, nok prating, her kommer det bilder ;) om dere er imponert, så tenk dere Chako her i full bevegelse ;) 

vi kan ikke begynne rett på Saba Chako, men varme opp med Zamzon som smiiiiler ;) og det gjør han lurt i for han er en skikkelig godgutt;)

KLYNGE ;) Nanji kom på besøk til Aksdal, han hadde fått for øret at Tiki var in town, og det kan ikke en fin fin kar som han gå glipp av. herlig hund, flotte eiere og kjekt å se alle hundene som leker så bra ;) her i klynga, Zala, Tiki, Zamzon og Nanji ;)

Nanji ville ut på tur han og fikk på seg båndet sitt, men det var nok heller for at han måtte komme tilbake ;) skjønner han godt jeg som vil ha med Tiki hjem ;) Zamzon, Zala, Tiki og Nanji ;)

og HER dere ;) er er han, selveste Saba Chako. Øyvind nektet å slippe han... tror hjertet hans hoppet over et eller flere slag da han fikk presentert at Chako skulle få være med  hjem til Loddefjord for en stund. 

ingen liten kar dette her ;) og god som gull ;)

en skikkelig bjørneklem må også til ;)

siden det tross alt er påske og folkene har storkost seg med lammelår, fikk også Tiki og Chako også snadder til middag. la det heller ikke være noen tvil hvem Tiki har arvet chipsræva si fra... det er ikke BARE ostepopp som har skylda ;)

og hvem som er faren til Tiki er lett å se ;) en slik nakke skulle alle hatt... og Chako og lammelåret, jo det ble pulverisert... tok han nøyaktig fire og et halvt minutt å jafse det i seg. spintene (om noen frykter de!!), de la han pent fra seg smarte gutten ;)

her har vi fått karen hjem til Loddefjord. Tiki ser faktisk liiiten ut i forhold til sin far, og det sier litt. Tiki er ingen liten jente, men ved siden av sin far... herre for en stor gutt han er....

"ikke glem meg da tante silje" Bobby er blitt stor han også. alt for lenge siden han har vært på besøk nå, men i dag skal vi ut på Askøy og skremme vannet av noen pudler! ikke sant Bobby ;)

"kom ann du, la oss leke".... "hjeeeelp, han er så stoooor"

chipsræv 1 og 2 ;) 

"jeg skal vise deg jeg fatter'n jeg kan leke jeg også " "du må gjerne ha en brystkasse ut av et mannfolk blad, men det er jeg som er sjef"

"javel, skjer det noe der oppe..."

"vent på meg, jeg kommer jeg nå altså".....

"det var det jeg trodde ja, snop på gang" "ja takk, til oss begge"

det gjør ingen ting at Chako har litt underbitt, han ser bare enda mer herlig ut synes jeg. 

"om jeg viser deg denne siden, får jeg litt flere godbiter til da?"

"men, om du får en skikkelig bjørneklem da? kommer det noe mer godbiter  nå?"

bestekompisene har funnet tonen. skal bli vanskelig å få han levert fra seg til rette eier igjen. bare så synd de også vet hvor vi bor..... 

så, om noen av dere da lurer på hvor det er blitt av kidsa, så er de på forlenget påskeferie hos Kim og Susanne. de kommer tilbake og det gleder jeg meg til;) men, enn så lenge nå skal vi kose oss med Chako og vise han frem til alle vi kan treffe på og skryte uhemmet av Boerboel og dens flotte og herlige lynne ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar