fredag 8. april 2011

"nå har jeg vaska gulvet og jeg har bæri ved..."

"og jeg har hengt opp fuggelspann og jeg har pynta tre...", eller nei, jeg har jo ikke gjort alt det der. men det jeg har gjort er ikke noe mindre enn en julevask. her er det støvsugd, gulvvaska, terrassespyling, klorvasking av BIABed'ene og klesvasken suller og går.... godt det er fredag og jobbehelg, for slikt blir man nesten sliten av. 

Tiki er ikke glad i mamsen for tiden, hun liker ikke Cosylanen, men jeg har vel funnet ut av at jeg gir henne først Cosylan for så å gi henne to stooooore leverpostei biter som "flinke jenta som tar medisinen sin" belønning ;)... det hun ikke vet er at leverposteibitene er stappa, og da mener jeg stappa, med diverse andre remedier. det går i C-vitaminer, tranebær, smertestillende og febernedsettende og ikke minst antibiotika... så om Jarle og Marley sluker 13,5 (!!??) hehehe;) tabletter om dagen, så er ikke Tiki så langt unna... men, hun tar livet med ro og sover for det meste i sengen sin. 

det gjør foresten disse to lømlene av noen bissevovver også nå ;) i dag av en eller annen grunn hadde de et energinivå jeg ikke har sett makan til. snakk om raptusbyer inne!! og inne??!! nei, sier matmor, ut med dere og der løp de over gressmatta som om fanden selv var etter de.... og så imponerer Zamzon med froskehopp for tiden. han står helt stille og så plutselig hopper han rett opp og lander på alle fire, helst over Zala mens hun ligger og nyter en eller annen godis hun klarer å ha lengre enn det han selv klarer. 
jeg tror nok denne energibunten i dag skyldes at de fikk spinat i maten i går, det er nå helt sikkert ;)

og appropo middag ;) denne må jeg dele med dere... desverre er det ikke mine hunder som er så flinke, men, vi er ikke langt unna <3<3<3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar