torsdag 10. mars 2011

kom mai du skjønne milde!

Kim mente min lille edelsten av en Boerboel har noen gram for mye på kroppen :( huhuuuu men vi vil jo ikke at Tiki skal bære på for mange kilo etterhvert som valpene vokser der inne... så nå har vi gått ned på for-mengden (litt, men ikke for mye....). matfar tror jeg har en liten avtale med Tiki om at hun ikke skal gå ned ett gram, så her er det registrering av hva som finnes av snop i hus for å ha litt kontroll på disse to ;) 



før vi reiste på Sokna appraisal august 2010 fikk vi også beskjed av Kim at Tiki nok måtte ned noen kilo for å være i "toppform". det som skjedde den gangen var at da Tiki var ferdig med å gå i ringen spurte jeg dommerne om disse svært få kiloene var litt for mye?? svaret kom kontant: "no no no, she is perfect!" og da var den saken klar;) ikke nok med det sa Øyvind "just like her owner" hvorpå dommeren slang seg på,  henviste til sine egne få for mye kilo og sa "and just like me".... tror ikke jeg har ledd så mye som akkurat da nei.... så Kim! min hund er langt ifra en kjukkas!!! 

2 kommentarer:

  1. Heihei...frykteleg tidleg ! Detta e jo sånn så ungdomen...ehh...lika :) Tiki er vell litt sexylubben, men det e jo flott det ;)

    SvarSlett
  2. litt sexylubben er helt greit det ;) bare disse SørAfrikanerne er like enig neste gang også, så blir mor veldig blid;) vi skal ha noen + denne gangen på bakparten..... hmmmm... kan ikke skjønne at det ikke skjedde forrige gang..

    SvarSlett