fredag 18. mars 2011

kan jeg tisse her?

da jeg jobber natt, blir det Ø sin utfordring å få kidsa i seng til skapelig tid... det har ikke vært noe problem for Zala sin del, men Zamzon har disse to nettene vi har hatt de vært den som nesten nekter å gå og legge seg. han finner ikke helt roen, tasler rundt og har liksom en plan uten at vi helt skjønner hva det er han prøver å fortelle oss. gjentatte ganger er han sendt ut for å tisse, men nei... ikke det nei.... neivel, kanskje han leter etter Zumba da? trist, men sånn er det nå en gang bare. neste helg skal de få se hverandre igjen ;)
som sagt Zamzon tusler, og etter tur ut, for å tisse (og ja, han tisser), hva er det første han gjør når han kommer inn igjen? jo han tisser inne.... hmmmmm..... resten av dagen ikke noe problem, men nei, før han legger seg så bare må han altså.... også inne da?

i dag skjedde det samme, men isteden for å tisse på gulvet, som tross alt er ganske enkelt og "greit" å tørke opp, fant Zamzon ut at "her, her kan jeg tisse". det var ikke like populært da "her" faktisk var i sengen til Zala og Zamzon. matfar ble en smule irritert, men tappert så slang han pleddene inn på badet og tenkte "detta får matmor fikse i morra.. jeg skal legge meg". ikke nok med det, da matfar kom tilbake til sengen og skulle sjekke om de var der så står hvem andre enn Zamzon i sengen og ja! hva gjør han, jo han tisser igjen...
jeg skjønner vi har en liten utfordring i dette med å markere og tisse inne, og vi skal nå ta det, men å tisse i sengen sin? jeg skjønner "hvorfor" Zamzon gjør det, men ....???



jeg må si jeg liker han en smule bedre når han ligger i sengen sin og koser seg med margbein som han gjorde i dag ;) jeg vet det blir mange sovebilder av de to, men rakkern så vanskelig de er å ta bilder av når de er på farten... skulle nesten tro at de er gitt noe å gå bananas av. jeg kaller det bare å trykke på speedknappen, og den knappen fant de i dag også ;) dritstilig å se de herje på ute i hagen, men bilder blir det lite av desverre.

men, gode nyheter er det også ;) det er ikke bare regn og kjipe nyheter fra BB fronten i Loddefjord som gjelder i dagens blogg. Zala ser ut til å holde på maten hun får, og siden jeg er sykepleier og er lært opp til å snakke helt naturlig om avføring og slikt noe, så nevner jeg det her også :) Zala ser ut til å være fin i magen igjen ;) trenger ikke mer detaljert beskrivelse enn det tenker jeg..... får ta hensyn til allmennheten ;)

2 kommentarer:

  1. Hei,

    Zamzon har sendt meg en sms og forklart hele problemstillingen...

    I og med at han må dele seng, noe som er litt under hans nivå - i og med at han faktisk skal bli en stor og sterk Alfahanne om ikke så lenge, så må han markere litt i sengen slik at alle vet at dette er hans seng...for det er jo sånn Alfahanner gjør, mener han ;)

    Jeg har bedt ham om å roe seg litt ned, og minnet ham på at han om ikke mange ukene skal tilbake til Aksdal, og at det da befinner seg en 70 kilos klump her av samme kjønn, men han er litt tøff i trynet og mener at dette skal han fikse lett. Han skal tross alt vokse myyyye på de ukene han også.

    Så en bitteliten realitetsjustering må nok til, desverre...

    Men, dere gjør en fryktelig god jobb, og det ser ikke ut som om de sliter nevneverdig disse små ;) Stå på ! :)

    - Kim&Co -

    SvarSlett
  2. åhhhhh!!!! er det sånn det henger sammen... trodde det bare var Tiki som hadde Tikiphone, men alt stemmer siden Zamzon hardnakket påstod at han hadde gitt dere beskjed om hva han holdt på med... må lete litt ekstra og se om jeg finner den mobilen hans.... det er vel en Zamzophone han har da?

    Zamzon har ikke hatt uhell inne siden torsdag kveld. om ikke Zamzon blir en Alfahanne, så viste nok matfar i hus at det ikke er noen andre Alfahanner her enn nettopp matfar :) tror Zamzon skjønte tegninga. og siden onkel Rune var weekendchefsdog og holdt oppe Alfahanneprinsippet så ser alt bare bra ut;)

    og at de sliter, nei, det tror jeg så absolutt ikke de gjør. nå har de nett sovet en liten time, ut og tisset (smiiiiiiilll ;););) ) så fortjente de et margbein fra Svinesund;) diggesen sier de begge to og slenger med et suss tilbake til Aksdal

    SvarSlett