torsdag 17. mars 2011

første natten og dagen gjennomført sammen med Zamzon og Zala ;)

i dag fikk jeg en telefon fra min gode venninne Christin hjemmefra. før hun i det hele tatt sier "hei" (noe som sikkert er vanlig å starte en samtale med.. ;) ) sier hun "hvor mange hunder er det du egentlig skal ha?"
så: for å komme med en oppklaring så er det som følger : Tiki er nå reist til Kim og blir der til de ventede valpene er levert nye eiere, noe som burde være rundt fellesferietider;) det var jeg og Kim som avtalte at Tiki skulle parres nå, men da jeg kom hjem og fortalte utfallet av samtalen til Ø så sier han "jamen, skal ikke vi ha hund her vi da?" enden på visa ble at med Susanne sin velsignelse skulle vi ta både Zumba og Zamzon hit til Loddefjord.(og de stjernene i boka skal jeg kassere inn ved en passende anledning....)  men, så endret det seg da Zumba reiste til Trine på Reiso. men så kom Zala tilbake til Kim, og vi var så heldige å få henne og Zamzon hit ;) oppklarende? kanskje ikke, men i hele denne pakken truer Kim med at vi skal beholde Zala, selv etter at Tiki er kommet tilbake sammen med Ozzy (som forhåpentligvis blir født om knappe to mnd....) om vi skal ha 3 BB? matmor sier NEI.... matfar sier JA, så vi har en liten diskusjon gående akkurat på det punktet der....

nok om det, nå kommer dagens bilder ;)


her ligger vi på sofaen og koser oss. Zala er virkelig en kosejente;) sitter jeg, ligger hun med hodet i fanget, og da jeg tok meg en strekk på sofaen skulle hun ligge med sitt hode godt inn under haka mi;) Zamzon er fornøyd bare han får ligge i fotenden han;) blir vanskelig å levere denne jenta fra seg, men jeg er sikker i min sak (kanskje ikke så mye i morgen.... men men) den tid den sorg.... ;)



Zamzon er ikke helt sikker på at han rekker å gå ut og tisse, så han tisser likesågreit inne enkelte ganger... ikke like kjekt alltid, men med litt dotrening blir det bra. Ø sier vi har en hund på opptrening og en hund på oppfeiting hjemme hos oss... disse vernepleierne lager kasuser ut av alt.... ;)
store poter har de nå for å være litt over 4mnd ;)



Zala sine poter er større enn Zamzon sine så denne damen blir stor og flott ;) andre neglen innenfra, på begge potene til Zala er lyse, men det skal vi fikse til Sokna appraisal med litt pedicure før avreise;) sånn, da er det ingen som ser det, og så fikser vi snuta til Bobby i samme slengen med litt maskara. iiiingen som skjønner noen ting og alle er happy.... værre er det med Mickey Mus Leon som bor på Stord, han er en blanding mellom Husky og BB, så der må Kristine finne frem bompengebrikken sin, kjøre til Aksdal og kreve litt penger tilbake ;) 

Zala har foresten vært litt pjusk og diaresyk siden natten hos Trine, men det ser nå ut som hun er i bra form igjen. ikke noe mer diare siste døgnet, så håper det holder seg ;) ikke kjekt når littlegullet til mor er syk og må spise fiskepudding og ris isteden for skikkelig oppfeitingskost.... men, hun spiser med stor appetitt, drikker godt, har funnet speedknappen og leker med Zamzon så det går riktig vei;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar