torsdag 8. september 2011

hundeblogger

vår gode venn, Ingrid, som eier Boerboelene Bodil og Brita (ja, de heter faktisk det!!) skrev på Facebook i går hvordan hun opplever dette med å eie og ha to stykk Boerboel. da jeg leste tenkte jeg, ja, dette kan jeg virkelig kjenne meg igjen i. det går i Boerboel som spiser opp dine, og gjerne andres sko, pynteputer i sofa som blir vandalisert, det er seg hundelort og alt annet som følger med dette å ha hund. men, hun skriver også dette med besøk og ferie. når det kommer til besøk så er det en liten utfordring i dette med å ha hund, gjerne også stor hund. det er ikke alle som er like begeistret, og det får en ta hensyn til.

jeg har lyst å dele med dere en liten fredags kveld her i huset. Ø sin bestekompis hadde utdrikningslag her i kjelleren hos oss. altså, siste delen. vi har et skikkelig gutterom her, biljard, bar, ja, egentlig det en kan tenke seg tror jeg om en er skikkelig mann (!!!).... men, nok om velferden, poenget er. for å gå på toalettet, og det må mannfolk som drikker øl gjøre, måtte de komme opp. og hvem ellers enn Zamzon og Tiki møter de øverst i trappa. de er store ja, men vennlige, trygge, ikke hopper de, ikke bjeffer de. tror flere enn 1 av disse mannfolka måtte litt for mange ganger opp og "gå på toalettet".... hehehe;) alltid kjekt når de vil hilse på;)

en annen ting er når min far ringer. han ringer ikke hver dag, men når han ringer så sier han "hei, hvordan går det med hundene?".... glem hvordan jeg har det.... jaja, noe skal man vinne når man har Boerboel. sist han ringte sto han på flyplassen i Tromsø (jeg sverger på at jeg hørte kabinpersonalet i bakgrunnen som sa han måtte legge på, de var på vei til å ta av...) og han bare MÅTTE fortelle meg at han hadde sett en "Tikihund". det at vi fant ut at det "bare" var en Ridgeback, det gjør ingenting....

og så har jeg lyst å nevne en ting til og det er meg en stoooor glede. nemlig alle våre nye venner. Maria sa det så pent sist her, Trine har sagt det før. "jeg er så heldig som har fått så mange nye venner etter at vi fikk Millie" og det er så sant ;) jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten Trine og Bent og Victoria. og det går ikke kun på at de er så snille som åpner opp luksusfarmen sin på Reiso når vi reiser på ferie.... (som Kim sier "nå skal disse nyrike folkene for N'te gang reise på ferie i ÅR"......eller hva jeg skulle gjort uten Maria og Sebastian. Seb og Maria ! jeg digger dere ;)

Det å eie en Boerboel er ikke å eie hvilken som helst hund, vi er en flott gjeng som jeg aldri håper jeg taper. Har lyst å nevne Onkel Rune og Bobby, vi er sååååå glade for at Rune kjørte bak Øyvind (og ringte til Kim og sa "jeg kjører bak en Boerboel!!!! hvem er det???????) for så å dukke opp på tunet her. og ikke minst Trine, som tok kontakt og vi møtte Kaizer pitteliten som han var under regndressen sin (det er ikke bare på østlandet det regner....., her har vi det hele tiden).

Så jeg kan være enig i at det er mye arbeid, gulvvask, klesvask, og alt annet som hører med. men når jeg ser på hva jeg har vunnet og hvor kjekt det er å være med dere alle sammen, så er jeg ikke litt i tvil en gang om hva jeg ville valgt om jeg skulle ta valget igjen;)





3 kommentarer:

  1. Jeg må jo si at jeg hadde gått noen ekstra ganger på doen bare for å hilse på de 2 flotte guttene dere har i hus. Drit i Ø og baren:-)

    SvarSlett
  2. Hvem hadde vel ikke gitt blaffen i baren og gått opp til 2 fantastiske BB. Baren er fin den, men kan ikke måle seg med pelsdyrene i toppen av trappen

    SvarSlett
  3. alltid kjekt å lesa, silje!! blei rørt her eg sitter!
    og ka sko me gjort uten deko i byslottet i loddefjord!! we digg you 2! :) sees imåro! :)

    SvarSlett